Yuxarıya
skip to main content

Yeniyetmələr, sosial media və texnologiya

15.12.2023

Mənfi başlıqlara və sosial medianın təsiri ilə bağlı artan narahatlıqlara baxmayaraq, yeniyetmələr bu platformalardan yüksək nisbətdə istifadə etməyə davam edirlər.

Pew Araşdırma Mərkəzinin ABŞ-da yeniyetmələr arasında keçirdiyi sorğunun nəticələrinə görə, onların bəziləri sosial mediadan demək olar ki, daimi istifadə edirlər.

Sorğu sentyabr-oktyabr ayları ərzində 13-17 yaşlı 1453 yeniyetmə arasında keçirilib, suallarda sosial media, internet istifadəsi və cihaz sahibliyi əhatə olunub.

Nəticələrə əsasən, YouTube üstünlük təşkil etməyə davam edir. Təxminən on yeniyetmədən doqquzu YouTube-dan istifadə etdiyini deyir və sorğunun nəticələrinə əsasən ən çox istifadə edilən platformadır.

TikTok, Snapchat və Instagram yeniyetmələr arasında populyar olaraq qalır: 13-17 yaşlı yeniyetmələrin əksəriyyəti TikTok (63%), Snapchat (60%) və Instagram (59%) istifadə etdiklərini bildirirlər.

Yeniyetmələr on il əvvələ nisbətən Facebook və Twitterdən (hazırda X adlanan) daha az istifadə edirlər:

Facebook bir vaxtlar ABŞ-da yeniyetmələr arasında sosial media məkanında üstünlük təşkil edirdi. Hazırda isə bu sosial şəbəkədən istifadə edən yeniyetmələrin payı 2014-2015-ci illərlə müqayisədə 71%-dən 33%-ə düşüb.

2023-cü ilin iyul ayında “X” adlandırılan Twitter sosial şəbəkəsində də son on ildə yeniyetmə istifadə bazası daralıb. Lakin burada azalma Facebook-dan daha az nəzərə çarpır.

Yeniyetmələrin saytlardan və tətbiqlərdən istifadəsi isə son bir ildə az dəyişib. Belə ki, bu mövzuda 2022-ci ilin yazından bəri keçirilən sorğudan bəri bu cür platformalardan istifadə edənlərin göstəricisi sabit qalıb.

Sorğuda ilk dəfə yeniyetmələrdən “BeReal”dan istifadəylə bağlı da soruşulub. Yeniyetmələrin 13%-i bu proqramdan istifadə etdiyini bildirib.

Bəs yeniyetmələr sosial mediaya nə qədər tez-tez baş çəkirlər?

Yeniyetmələrdən beş xüsusi platformadan hansı aralıqla istifadə etdikləri soruşulub: YouTube, Facebook, Snapchat, Instagram və Facebook.

Sorğunun nəticələrinə əsasən, YouTube-a istifadəçilər tərəfindən tez-tez baxılır. Təxminən on yeniyetmədən yeddisi hər gün bu platformaya baş çəkir, 16% isə mütəmadi olaraq burada olduqlarını qeyd edirlər.

Eyni zamanda, yeniyetmələrin 58%-i gündəlik TikTok istifadəçisidir. Bu şəbəkədən daimi istifadə edən yeniyetmələrin göstəricisi isə 17%-dir.

Yeniyetmələrin təxminən yarısı hər gün Snapchat və Instagram istifadə edir. Snapchat-dan daimi istifadə edənlər 14%, Instagram-dan daimi istifadə edənlər isə 8% təşkil edir.

Onların yalnız 19%-i Facebookdan günlük olaraq istifadə edirlər, daimi olaraq bu sosial şəbəkədə olduqlarını bildirənlər isə 3%-dir.

Ümumilikdə götürdükdə, ABŞ-da yeniyetmələrin üçdə biri bu beş platformadan ən az birini daimi olaraq istifadə edir.

Nəticələrə gender aspektdən yanaşsaq, qızlar oğlanlara nisbətən daha çox Tik-Tok (22%-ə qarşı 12%) və Snapchat-ı (17%-ə qarşı 12%) daimi istifadə etdiklərini bildirirlər.

YouTube, Instagram və Facebook-u davamlı istifadə etdiklərini qeyd edən oğlan və qızların arasında çox az fərq var və ya demək olar ki, yoxdur.

Yaş baxımdan yanaşdıqda, 15-17 yaş arası yeniyetmələrin 68%-i Instagram-dan istifadə etdiyi halda, 13-14 yaş arasında bu göstərici 45%-ə enir.

Sorğuda yeniyetmələrin onlayn keçirdikləri zaman da araşdırılıb. Onların təxminən yarısı demək olar ki, internetdən daimi istifadə etdiklərini bildirirlər ki, bu da 2014-2015-ci illərdə bunu söyləyənlərdən iki dəfə çoxdur.

Ümumilikdə, on nəfərdən doqquzu ən azı hər gün internetdən istifadə etdiyini qeyd edir.

15-17 yaşlı yeniyetmələrin daimi internet istifadəçisi olma ehtimalı kiçik yaşlılara nisbətən daha yüksəkdir (50%-ə qarşı 40%).

Sorğunun nəticələri göstərir ki, ABŞ-da əksər yeniyetmələrin smartfon (95%), kompüter, noutbuk (90%)  və ya oyun konsoluna (83%) çıxışı var. Onların 65%-i isə planşetlərlə bağlı eyni cavabı verir.

Əksər yeniyetmə oğlan və qızlar evdə oyun konsoluna çıxışı olduğunu bildirirlər, lakin oğlanlar qızlardan daha çox bunu söyləyirlər (91% və 75%).